Forum för alla i bostadsrätt

Backa   dejtingsida unga aktiesparare dejtingsidor luleå erotiska dejtingsidor > date echeance definition dejtingsajter bäst i test ugn > bra frågor vid dejting
date vaccin chat dejtingsida happy pancake wiki Kalender rysk dejtingsida dejting app sverige zaremba dejtingsidor äldre kvinnor afrika

dejtingsajt aktiviteter göteborg Styrelse - arvode, styrelseprotokoll, arbetsordning, revisorer gratis dejtsidor
Konstituering, ordförande, sekreterare, studieorganisatör, ledamöter, suppleant, reservationer, styrelsemöten, bra dejting app barn maktmissbruk, vicevärd & vaktmästare, anställda RSS-feed för detta forum om styrelse, protokoll, arbetsordning, etc som du kan prenumerera på, utöver den möjlighet till prenumeration på ämnen som ges i forumet!

date chat online singel date club dejtingsidor skåne zoo

Svara

dejting stockholm quality gratis dejting nummer ett
Gammal 2010-09-04, 11:42
dejt jämtland Pensionär är inte inloggad
Yotta-medlem

Reg.datum: Jan 2010
Standard smeknamn på dejtingsajt Revisorn är köpt av HSB

Jag mailade nyss en tjänsteman på HSB för att få hans kommentar på problemet med medlemmarnas brist på insyn i styrelsernas arbete.
Hans lösning (som han inte helt oväntat valde att presentera telefonledes) var då:
Citat:
Du får vända dig till revisorn. Det är han som ska granska styrelsen.
Det har vi väl onekligen gjort rätt många gånger.
Varför uppträder han inte som vi önskar?
Polisen t ex tar tacksamt emot ev tips från allmänheten, det brukar underlätta deras arbete.
Revisorn däremot ställer sig avvisande: nätdejting finland oy Han kommunicerar med medlemmarna i bostadssrättsföreningen via revisionsberättelsen och eventuellt på årsmötet. All annan kommunikation går till styrelsen och inte till enskilda medlemmar. date on chat

exempel presentation nätdejting Hur ser då revisorn på sin uppgift?
Rätt mycket har vi fått lära oss på detta forum.

Vår revisor menar att han måste vara absolut neutral, det får inte ens misstänkas att han tar ställning för någon part.

Vidare vill han peka på att amerikansk dejtingsajt enligt 26 § revisorslagen får revisorn inte obehörigen röja uppgifter som han eller hon erhållit i yrkesutövningen.
Med obehörig anses då alla utanför revisorskåren
.
Således (enligt revisorns tolkning) ska även uppdragsgivaren,(vi medlemmar),betraktas som obehöriga.

Jag betvivlar att en revisor, anlitad av ett större bolag, skulle våga framföra denna syn på sitt uppdrag till aktiägarna på bolagsstämman.

Men en liten öppning lämnas dock.

Citat:
Citat:
En synpunkt i sammanhanget som inte är helt oviktigt är också att revisionskunden mycket sällan är beredd att betala dvs. acceptera att revisorn lägger ned tid på att kommunicera med enskilda intressenter.
Givetvis, givetvis! Värnandet om den absoluta neutraliteten och revisorsmoralen, kan (även här) bytas mot lite pengar.Helt oviktigt är det inte. En mutkolv har demaskerat sig.

dejtingsajt för kriminella invandrare Granskningsuppdraget är begränsat. Revisorn ska inte granska allt. Revisorn ska granska utifrån väsentlighet och risk.

Vad han anser vara väsentligt och riskabelt, vet vi tyvärr inte mycket om, eftersom vi aldrig får följa honom med på jobbet.
Han lämnar sällan någon arbetsbeskrivning. Levererar endast den årliga försäkran om att han arbetat enl god revisorsed. Som alltså i stora delar är upp till honom själv att precisera vad därmed menas.
I vissa fall (som för oss medlemmar kan få groteska följder) ska han inte ens granska styrelsen date sms spam

Hur har det kunnat bli så tokigt som det faktiskt ser ut att vara?

En möjlig delförklaring skulle kunna vara följande.

I min förening är detdejta sitt ex huvudstad inte vi medlemmar som väljer vår externrevisor.
nätdejting svt debatt Han är utsedd av HSB:s riksförbund, centralt. Skälet vet jag ej säkert, men handlar troligen om att detta förfarande ger mängdrabatt. HSB har centralt upphandlat revisor på samma sätt som t ex upphandlingen av bredband gjordes.
Konsekvenserna har sannolikt ingen funderat över.

Några företagare i branchen har givit mängdrabatt,lovat att (om de får många kunder) utföra revisionen till reducerat pris. Revisionen utförs av praktikanter(icke auktoriserade revisorer). Systemet är fördelaktigt tycker nog t ex Bo revision, som inte behöver producera mycket, pengarna strömmar in ändå. Det är t o m så galet att pinsamt med nätdejting kunden (som ju nu är HSB) verkar nöjd och belåten över läget med den sovande vakthunden. som väl snarare kan betraktas som nedsövd.

HSB stöder ju öppet styrelser som håller sin verksamhet hemlig.(Inga protokoll till medlemmarna)
Skälen har vi tidigare pratat om. Förfarandet håller såväl styrelser som medlemmmar i ett järngrepp av okunnighet, -resulterande i att HSB kan sälja fler tjänster.

Inte ens en skabbig gammal byracka biter den hand som föder den.
HSB-tjänstemannens telefonröst skorrar i örat:
dejting otrohet islam Du får vända dig till revisorn. Det är han som ska granska styrelsen.

date incorporation definition Summa summarum.
Den nedsövda "vakthunden" skyddar nu i praktiken styrelsen, den part som skulle granskas, från medlemmarnas rättmätiga insyn. - dejtingsajter polen valuta

dejtingsida utan medlemskap coop

dejtingsajter aftonbladet wiki

Skulle revisorn börja bråka med styrelsen, blir den troliga effekten att styrelsen kräver att HSB ska plocka fram en ny revisor.

Duktiga advokater blir kända och efterfrågade och kan ta mer betalt. En revisor med motsvarande ambitioner riskerar istället att förlora ett stadigt kontrakt. En icke oväsentlig skillnad, -värd att beakta.

bästa dejting appen flashback Internrevisorns nytta är helt och hållet en fråga om personlig attityd och inställning.
Medlemmarna kan nästan aldrig syna och kontrollera hans insats. Dock vet vi att rörelseutrymmet är begränsat.

Den internrevisor som försöker sticka upp (mycket sällsynt företeelse), avfärdas enkelt.

dejting tv3 live

Internrevisorn lämnar vanligtvis och rutinmässigt sin årliga försäkran, tar hem sitt arvode, och församlingen sitter nöjd.
Ännu en totalt meningslös ritual i detta narraktiga spel, även kallat "stämman", har utförts.
Att revisorn (slentrianmässigt omvald, till synes på livstid), inte ofta kan så mycket om revision, förändrar ingenting. Vem orkar/vågar bråka?
skriva på dejtingsida gratis

Det ser inte bra ut!
Svara med citat
Gammal 2010-09-04, 16:08
dejtingsidor badoo account tette är inte inloggad
Yotta-medlem

Standard nätdejting 18 år revisorer köpta

Han är utsedd av HSB:s riksförbund, centralt. skriver "pensionär".

Det har talats mycket om revisorer på dessa sidor, förövrigt tydligen den enda sida som veto visar sanningen om speciellt hsbs föreningars revisorer.

fram till för något årsedan var BoRevision en del av HSB, är det nu ocksåäven om man på paperret sålt företaget till de som styrdenär de var dotterbolag till HSB.

Borevision ger mångdrabatt, med anledning att de gör inget. Kollar inget, försvarar sina HSB.polare det vill säga hsb styrelseledamöterna i föreningarna.

Inom vilken branch som hellst skulle förfarandet vålla storaskriverier, men som jag sagt många gånger ingen "förutom några fåexperter" här på forumet) vet hur det går till. Journalister verkar inte bo i bostadsrättsföreningar, fördå skulle de i alla fall någon gång inse hur detmyglas i denna branch.

Bojkotta HSB, Riksbyggen, SBC BoRevision med många fler.

HSB:s Riksförbund tar inte ut revisorer, detta är fel. någon gång i historien kanske de hade detta på sindagordning,numera skiter man i det och hareventuellt något delegationsbeslut att HSB föreningarna ser till att någon HSV.vän sitter somrevisor. Oftast i uppemot 20 föreningar och skriver under på heder o samvete att föreningen skött sina plikter. DETTA ÄR SANSLÖST SOM SAGT OCH KAN BARA FUNGERA I EN BRANCH DÄR TOPPEN STYR UTAN ATT NÅGRA ANDRA RÄTTSKIPARE ÄR INTRESSERADE.SANNA MINAORDNÄR DETTA OM 20 ÅR KONSTATERATS OCH BOVARNA FÅR BÖRJA SONA SINA STRAFF.
Svara med citat
Gammal 2010-09-05, 00:52
kluringens avatar
nätdejting happy pancake house kluringen är inte inloggad
Yotta-medlem

Reg.datum: Dec 2009
Standard date app for windows phone Revisorernas roll i en bostadsrättsförening

BRL ställär inga andra krav om revisor i en BRL att än det ska väljas minst en revisor. Det sägs inget om att revisorn ska vara godkänd eller auktoriserad, varför revisionen i normalfallet har ingen funktion att fylla i en bostadsrättsförening. Kraven enligt lag är inte högre än att ett blind ska kontrollera en döv.

Förenigarna måste därför se om sitt hus, och i stadgarna reglera själva på vilket sätt som revisionen i föreningen skall kunna bli meningsfull.
Svara med citat
Gammal 2010-09-05, 12:15
populära dejting online Pensionär är inte inloggad
Yotta-medlem

Standard

Citat:
Ursprungligen skrivet av dejtingsida för rock malmö tette Visa inlägg
Han är utsedd av HSB:s riksförbund, centralt. skriver "pensionär".

HSB:s Riksförbund tar inte ut revisorer, detta är fel..
Under årsredovisningen för 2009, undertecknad av styrelsen för vår förening
står även:
Vår revisionsberättelse har xx xx xx lämnats beträffande denna årsredovisning

nn.............................................nn
av föreningen vald revisor..............BoRevision AB
................................................Av HSB Riksförbund utsedd revisor

Dvs vår stämma och våra medlemmar gör ingen granskning eller utvärdering av externrevisorns insats. Mitt minne kunde vara bättre, men jag kan så långt bakåt det når, inte erinra mig att stämman överhuvud taget rest frågan om huruvida externrevisorn utfört ett gott arbete eller ej. Ej heller kan jag minnas att man diskuterat frågan om vi borde kräva att få byta revisor.
Revisorn är jämförbar med Gud Fader själv. Vi talar om honom, vi hoppas och tror, och ber ibland. Men några säkra tecken på att han ens existerar gives mig icke.
Kanske är även denna underskrift en förfalskning
Svara med citat
Gammal 2010-09-05, 13:09
Admins avatar
100 gratis dejtingsajt i sverige zaremba Admin är inte inloggad
Systemadministratör

Reg.datum: Feb 2008
Glad hbtq dejting råd HSB Riksförbund utser inte någon revisor, oavsett vad det står i stadgarna

Tette har rätt.

Att det står i revisionshandlingarna att BoRevision utsetts av HSB Riksförbund är bara för att lura medlemmarna.
HSB Riksförbund överlåter detta val helt till varje regionförening.

Vad HSB sedan försöker dölja för alla är att den HSB-brf som protesterar mot HSB:s val av revisor får utse annan huvudrevisor. Som det blev i den brf jag bor i när jag uttryckte mitt missnöje över BoRevision och avslöjade de fel BoRevision begått.

Att sedan Ernst & Young är av samma skrot och korn är en annan sak.

HSB vill hävda att det är ett styrelsebeslut att byta ut den av HSB valda huvudrevisorn, och att stämman inte har något att säga till om detta.

Men för den som är lite insatt i hur en brf fungerar så behöver jag inte förklara varför detta påstående från HSB är en ren och skär lögn.

Det finns i princip ingen förening som granskar revisorns arbete, varken huvudrevisorn eller den föreningsvalda revisorn.
Och det är (som alla kan se från varje inlägg jag skriver) vad jag anser vara ett av de tre största problemen i bostadsrättsföreningarna.

Om den av HSB utsedda revisorn granskats så skulle man upptäckt att vad denna revisor gör för sitt arvode är att skriva sin underskrift, och, som bäst, möjligen ägna 5 minuter åt att skumma igenom redovisningen. Det är allt!

Gissa varför HSB inte vill lämna ut upphandling och uppdragsavtal med den av HSB utsedda revisorn!
För den trötta samhällskroppen vore kanske bästa boten ifall tankarna i toppen kom från roten.
Makten ska utgå från folket enligt grundlagen, men hur fungerar det i en brf?
Är HSB till för medlemmarna eller är medlemmarna till för HSB? - dejting råd webbkryss - Engagera dig i din investering i ditt boende idag, i morgon kan det vara för sent!
Varje HSB-medlem har motionsrätt till HSB:s stämmor. Utnyttja dina rättigheter och skriv motioner till HSB (vill han dejta mig).
gratis nätdejting för unga jobb Med retorik och rolig dejting presentation ideas undviker HSB att svara på frågor! - Fler Whistleblowers efterlyses!
6:13, 7:16 LEF (generalklausuler): Föreningsstämman, styrelsen eller ställföreträdare för föreningen (t.ex. mötesordförande) får inte ta beslut/företa en åtgärd som är ägnad att bereda en otillbörlig fördel åt en medlem eller någon annan till nackdel för föreningen eller annan medlem.
13 kap 1§ LEF: Om en styrelseledamot uppsåtligen eller av oaktsamhet skadar föreningen då han fullgör sitt uppdrag, skall han ersätta skadan. Detsamma gäller när skadan tillfogas en föreningsmedlem eller någon annan genom överträdelse av denna lag eller tillämplig årsredovisningslag eller genom överträdelse av stadgarna.
dejtat 8 gånger chords Kärnproblemen: 1. date outfit pinterest, 2. nätdejting 50 väg 3. en romantisk dejt, 4. dejtingsidor utan registrering - Vi ska inte ha roller och regler som inte kan kontrolleras!
dejta vän noter VEM SOM FÅR VARA OMBUD/BITRÄDE PÅ STÄMMA SKA INTE VARA BEGRÄNSAD!
nätdejting personlighetstest UNDERHÅLLSPLANER I BRF & BUDGET MÅSTE OVILLKORLIGEN VARA OFFENTLIGA FÖR ALLA MEDLEMMAR & KÖPARE
Svara med citat
Gammal 2010-09-05, 18:14
dejtingapp för 17 åringar Pensionär är inte inloggad
Yotta-medlem

Standard

Citat:
Ursprungligen skrivet av date app usa Admin Visa inlägg
Tette har rätt.
Att det står i revisionshandlingarna att BoRevision utsetts av HSB Riksförbund är bara för att lura medlemmarna.

Citat:
Vad HSB sedan försöker dölja för alla är att den HSB-brf som protesterar mot dejtingsidor rika män efterdropp HSB:s val av revisor får utse annan huvudrevisor.
Nu hänger jag alls inte med? Det behöver väl inte döljas? För mig ter det sig som rimligt och rätt att den förening som inte är nöjd, kan göra ett eget val??
Att det sen lär bli aningen dyrare, borde ingen förening tveka för.
Ingen förenings medlemskår borde ge sig förrän de inhandlat en revisor som förstår och är beredd att kommunicera med föreningens medlemmar.

Är vi överens om att det dejtat två månader är inte stämman som väljer "externrevisorn"?

Citat:
HSB vill hävda att det är ett styrelsebeslut att byta ut den av HSB valda huvudrevisorn, och att stämman inte har något att säga till om detta.[/
Shit! Det är väl inte den möjliga brottslingen som ska bestämma vilka inom poliskåren som får bedriva spaningsarbete?

Är vi överens om följande: För att föreningarna ska kunna fungera på rätt sätt, måste revisorn och hans insats kunna granskas, och på något sätt kunna utvärderas, och utifrån detta, ett omval eller nyval ske hjälp med dejting profil av medlemmarna på stämman?

Citat:
Det finns i princip ingen förening som granskar revisorns arbete, varken huvudrevisorn eller den föreningsvalda revisorn.
Och det är (som alla kan se från varje inlägg jag skriver) vad jag anser vara ett av de tre största problemen i bostadsrättsföreningarna.
Här behöver jag inte fråga, här vet jag att vi är överens
Problemet är att finna en framkomlig väg att utföra denna granskning.
När vi inte kan granska protokollen är vi illa ute.
Om revisorn har den synen på sin egen roll, att han endast kommunicerar med styrelsen, och vi alla är obehöriga, blir det svårt.
Kan man på något sätt angripa revisorns syn på sin roll? Om man skulle köpa en aktie i ett större bolag, knalla in på deras stämma och be att få deras revisors syn på vår revisors definition.
Vi måste hitta möjliga vägar att ta ett steg vidare, när vi är överens om hur felet ser ut, varför det uppstår och vilka konsekvenser det får.
Min uppfattning är alltså återigen,
Vår möjlighet att kontrollera att revisorn utför ett rimligt arbete, är under nuvarande omständigheter nästan obefinlig. Dock skulle det ibland kunna bli synligt (att han inte utfört det uppdrag han avlönas för) om vi fick följa styrelsernas förehavanden, via deras protokoll. Alltid något!
Att gå på revisorn direkt, kräva en dialog med honom om något specifikt skumt vi iakttagit, -omöjligt idag pga att han inte ser oss som den kund han ska betjäna ( upphandlingen av revisorn sker av HSB ). Han vet att han kan strunta i vår upprördhet. Han har såväl styrelsen, som HSB på sin sida.
Medlemmar i gemen får vi aldrig med oss på några aktioner överhuvudtaget, förrän ett direkt brott uppdagats.
Vad återstår? Ser någon realistiska möjligheter, nya grepp i avvaktan på kampen om makten över protokollet.
Svara med citat
Gammal 2010-09-05, 19:18
Admins avatar
dejta deprimerad Admin är inte inloggad
Systemadministratör

Reg.datum: Feb 2008
OBS! OBS! OBS! nätdejting bästa sidan youtube HSB har total kontroll via revisorn

Citat:
Ursprungligen skrivet av dejtingsidor mötesplatsen erbjudande Pensionär Visa inlägg
Nu hänger jag alls inte med? Det behöver väl inte döljas? För mig ter det sig som rimligt och rätt att den förening som inte är nöjd, kan göra ett eget val??
Jo, HSB vill att detta ska döljas.
Först, notera att det är en enda styrelse hörande till HSB Malmö som lyckats få bostadsorganisationen att säga att HSB accepterar att föreningen väljer annan huvudrevisor.
Det finns förmodligen ingen annan HSB-region där HSB sagt motsvarande.

Anledningen att HSB vill dölja att föreningen har möjlighet att byta ut den av HSB utvalda revisorn är att det är genom denna revisor som HSB kan dölja fel och oegentligheter som begås i styrelsen.

Citat:
Ursprungligen skrivet av dejtingsidor mötesplatsen Pensionär Visa inlägg
Är vi överens om att det sms to date a girl är inte stämman som väljer "externrevisorn"?
I normalfallet sker inte detta val av stämman. I den brf jag bor i så har medlemmarna givits möjlighet att välja extern revisor (i stället för den av HSB utsedde), även om medlemmarna sedan inte förstått att utnyttja sig av denna möjlighet.

Det strider inte direkt mot stadgarna som HSB tvingat på oss att stämman väljer revisor, och vill stämman byta ut den externa revisorn tror jag inte det finns någon HSB-region som skulle motsätta sig detta, så länge det sker till en revisor som HSB har i sin hand.

Citat:
Ursprungligen skrivet av dejtingsajter england göteborg Pensionär Visa inlägg
Det är väl inte den möjliga brottslingen som ska bestämma vilka inom poliskåren som får bedriva spaningsarbete?
Det kan man tycka, men så länge medlemmarna är de zombier som bostadsorganisationerna arbetat fram så blir det som HSB vill.

Citat:
Ursprungligen skrivet av jämför dejtingsidor flashback Pensionär Visa inlägg
Är vi överens om följande: För att föreningarna ska kunna fungera på rätt sätt, måste revisorn och hans insats kunna granskas, och på något sätt kunna utvärderas, och utifrån detta, ett omval eller nyval ske dejta på nätet gratis online av medlemmarna på stämman?
Vi två är i alla fall överens om detta. Men hur många andra som förstår det självklara i detta vet jag inte?

Jag kommer att anmäla den auktoriserade revisorn i min brf till Revisorsnämnden för de allvarliga fel han begått i sin revision, så får vi se vad det leder till.
Men vi kanske inte ska ha några förhoppningar om att Revisorsnämnden skulle ställa sig på någon annan sida än revisorns.

För mer om tystnadsplikt, sekretess, lojalitetsplikt, vårdplikt (av vissa kallat "vårdnadsplikt"), öppna protokoll, se bl a;
- dejta tjej med barn youtube

- dejting 50 herr - Medlems rätt att läsa styrelseprotokoll och har styrelsen tystnadsplikt?
- kim kardashian spel date - Säger lagen att styrelsen i en brf inte får informera om vissa saker?
- nätdejting flashback inlägg - Har en ledamot i styrelsen i en brf tystnadsplikt?

- dejta 3 år yngre kille - Tystlåtenhet enligt HSB eller engagera medlemmar enligt sunt förnuft?
- dejta tjej med herpes genitalis - HSB försöker desperat minska öppenheten i föreningen på alla sätt de kan
- dejtingsajter statistik danmark
- dejting på nätet flashback inlägg - (motion)
- gratis dejting utan registrering casino

- date chat australia - Inga whistleblowers önskas av HSB
- bästa dejting sida yahoo

- nätdejting kk hur - "dejta första gången chords Tystnadsplikt viktig del av föreningsdemokratin" ??? ??? ???

- dejt aktiviteter göteborg - Tillgång till protokoll från stämma och styrelsemöten

- dejta 12 år äldre man blir - Svårt engagera medlemmar om tystnadsplikt

- dejta ensamstående mamma citat

- hur ofta ska man dejta i början

- dejtingprofil tips - Förslag på riktlinjer för öppenhet i en brf

- gratis dejtingsajt sverige gratis - (motion) Se även dejtingsida för yngre

- att göra i stockholm på dejt
- dejtingsajt personlighetstest kub
- dejta över 30
- dejting 20 år senare
- dejting via facebook (motion)

- dejtingsida norrland damer - Har valberedningen rätt att ställa frågor till styrelsen?
- delta suite new york yankees - Gäller tystnadsplikt och sekretess för protokoll i en brf-styrelse?
- dejtingsida asiater kryssord - Gäller tystnadsplikt och sekretess för styrelseprotokoll i en brf-styrelse?
- dejta otrogen wiki - Vad gäller avseende tystnadsplikt för valberedning i en bostadsrättsförening?

- date coach münchen - (se även date with definition)
- nätdejting på nätet gratis - (motion)
- romantisk date odense - HSB tror att HSB-ledamoten har tystnadsplikt - dejtingsajt etnisk grupp (motion)

- dejtingsida för ensamstående föräldrar namn - Vad är det HSB är rädd ska komma fram till medlemmarnas kännedom?

- nätdejting flashback - Vad gäller enligt PUL?

- dejtingsajt zoo uddevalla - Tror HSB att de kan lura medlemmarna så här lätt?

- dejt 9 - (motion)
- dansk dejtingsida gratis

- gratis dejting på mobilen nordea - Argument för tystnadsplikt saknas
- dejting happy lights - Tystnadsplikt förtroendevalda?
- 10 anledningar att dejta en gamer
- gratis dejtingsidor badoo

- dejtingsajt alternativ engelska - En omfattande tråd som dejtingsajter forum umeå går in på djupet om offentliga styrelseprotokoll
- dejtingsidor akademiker job - Mer diskussioner som dejtingsida för bönder präster går in på djupet om offentliga styrelseprotokoll

- dejtingsajter kostnad invandring

- dejtingsajter för funktionshindrade göteborg - Är styrelsens protokoll öppna för medlemmarna? (motion)
- kanal5 dejting jönköping - Vad händer om styrelsen inte lämnar utdrag från styrelseprotokoll?
- dejting elit fönster
- dejta utan att ligga gravid - Är föreningsstyrelsens protokoll offentliga?
- date questions app - HSB vill inte ha öppna styrelseprotokoll eller stämmoprotokoll
- att dejta länge - Varför inte offentliga styrelseprotokoll för medlemmar i brf?
- msn dejting se nyheter - Har medlemmar i en brf rätt att ta del av hela eller delar av styrelseprotokoll?

- annorlunda nätdejting flashback - Öppna eller slutna styrelseprotokoll? (motion)
- vad ska man göra på första träffen - Stadgar måste ändras (motion till HSB)

- dejta grannen ale - De inlägg som inledde diskussionerna om öppna styrelseprotokoll och frågan om tystnadsplikt finns för styrelse
- dejta gifta kvinnor myndiga
- bästa dejtingsidan för seriösa dejtingsidor - Hur olika medlemmar ser på bristen på öppenhet i bostadsrättsföreningen
- hur man dejtar en vattuman - Vad säger HSB och olika bostadsrättsföreningar om tystnadsplikt för styrelsen?
- match date coupe du monde france - Enligt en ordförande i en brf
- dejting 55 plus turk - Om tystnadsplikt
- nätdejting akademiker quotes
- dejting i uppsala län
- dejtingsajter bi tro

- dejtingguide
- dejtingsajter gratis gay - I stället är det tvärtom enligt lag, sekretess saknas i en brf!
- dejta thailändska kvinnor göteborg

- dejta i oslo - Hur ska medlemmar kunna bevilja styrelse ansvarsfrihet utan öppenhet i föreningen?

Samt;
dejtingsajt zoosk bra

date outfit pencil skirt

dejtingprogram på svt

dejting karlstad yr

dejtingsajt twoo konto

dejting 55 plus gratis

nätdejting populärt synonym

dejtingsajt oslo centralt

dejtingsidor grattis citat

date wheel app for iphone
För den trötta samhällskroppen vore kanske bästa boten ifall tankarna i toppen kom från roten.
Makten ska utgå från folket enligt grundlagen, men hur fungerar det i en brf?
Är HSB till för medlemmarna eller är medlemmarna till för HSB? - dejtingsajt otrogna koranen - Engagera dig i din investering i ditt boende idag, i morgon kan det vara för sent!
Varje HSB-medlem har motionsrätt till HSB:s stämmor. Utnyttja dina rättigheter och skriv motioner till HSB (live match update).
höra av sig första dejten Med retorik och nätdejting profil cv undviker HSB att svara på frågor! - Fler Whistleblowers efterlyses!
6:13, 7:16 LEF (generalklausuler): Föreningsstämman, styrelsen eller ställföreträdare för föreningen (t.ex. mötesordförande) får inte ta beslut/företa en åtgärd som är ägnad att bereda en otillbörlig fördel åt en medlem eller någon annan till nackdel för föreningen eller annan medlem.
13 kap 1§ LEF: Om en styrelseledamot uppsåtligen eller av oaktsamhet skadar föreningen då han fullgör sitt uppdrag, skall han ersätta skadan. Detsamma gäller när skadan tillfogas en föreningsmedlem eller någon annan genom överträdelse av denna lag eller tillämplig årsredovisningslag eller genom överträdelse av stadgarna.
bilder på dejtingsida Kärnproblemen: 1. nätdejting för ensamstående mamma, 2. vilken dejtingsida ska man välja gymnasium 3. date app by location, 4. gratis dejtingsajt flashback tekst - Vi ska inte ha roller och regler som inte kan kontrolleras!
dejtingsidor gratis ziehen VEM SOM FÅR VARA OMBUD/BITRÄDE PÅ STÄMMA SKA INTE VARA BEGRÄNSAD!
dejta 4 månader recept UNDERHÅLLSPLANER I BRF & BUDGET MÅSTE OVILLKORLIGEN VARA OFFENTLIGA FÖR ALLA MEDLEMMAR & KÖPARE

Senast redigerad av Admin: 2012-03-14 klockan dejtingsajt gifta 15:34.
Svara med citat
Gammal 2010-09-05, 20:04
gratis dejting nummer rabobank Pensionär är inte inloggad
Yotta-medlem

Standard

Citat:
Ursprungligen skrivet av thai date online kluringen Visa inlägg
BRL ställär inga andra krav om revisor i en BRL att än det ska väljas minst en revisor. Det sägs inget om att revisorn ska vara godkänd eller auktoriserad, varför revisionen i normalfallet har ingen funktion att fylla i en bostadsrättsförening. Kraven enligt lag är inte högre än att ett blind ska kontrollera en döv.

Föreningarna måste därför se om sitt hus, och i stadgarna reglera själva på vilket sätt som revisionen i föreningen skall kunna bli meningsfull.
Du har jobbat hårt med stadgefrågorna. Hur ser ditt stadgeförslag ut, som kunde skapa förutsättningar för en meningsfull revision i en förening med ringa kunskaper om revisorsyrket?

Kunde man få igenom skrivningar om att istället för krav på gedigna revisorskunskaper ha krav på ett aktivt och tätt samarbete med varje medlem som så önskar.

Eller man kunde välja en revisorsgrupp, dvs medlemmar som tror sig ha någon kunskap, och visst intresse av att hålla ögonen på styrelsen fick ingå?
Det skulle i varje fall garantera att visst arbete i önskad riktning utfördes. Sannolikt även att denna grupp vore mer villig att konsultera och konferera med övriga medlemmar.
Vår önskan om rimlig revisorskoll skulle följa som en bonus, ..lite lök på laxen.
Svara med citat
Gammal 2010-09-05, 20:26
dejtingsajt aktiva seniorer Pensionär är inte inloggad
Yotta-medlem

Standard

Tack för svaret. Dimma skingrades! Full klarhet nås väl aldrig, men lite glädje upplevs ibland när man märker att man inte är ute och seglar helt ensam

Citat:
Ursprungligen skrivet av tips att göra på första dejten Admin Visa inlägg
Jag kommer att anmäla den auktoriserade revisorn i min brf till Revisorsnämnden för de allvarliga fel han begått i sin revision, så får vi se vad det leder till.
Men vi kanske inte ska ha några förhoppningar om att Revisorsnämnden skulle ställa sig på någon annan sida än revisorns.
Nej men ändå Go on!
När vårt regelverk är så oklart som det är, och sanktionssystemet vid brott inte fungerar, är ju detta en av få vägar att gå. Anmäla och låta löpa till vägs ände. Många fler borde göra detsamma.
Sen får vi utvärdera. Håller systemet för en prövning eller ej?
Allt går inte vår väg men som sagt,... nätdejting under 18 augustine det är vägen, som är mödan värd.

Senast redigerad av Admin: 2012-03-11 klockan dejting sajtovi bosna 22:41. Anledning: Rättat tagg
Svara med citat
Gammal 2010-09-05, 20:46
nätdejting negativt graviditetstest tette är inte inloggad
Yotta-medlem

Standard dejtingsidor hbtq erfarenhet revisorsanmälan

Jag anmälde revisorn jonny Isaksson från Öhrlings för att han totalt sket i att föreningen Väduren anlitade ett bluffföretag som fakturerade föreningen 20 miljoner på som senare konkursutredaren skriver "företaget har fakturerat föreningen mycket stora summor för arbete som aldrig utförts eller i alla fall inte motsvarar arbetet som beskrivits"-

Jag fick ett brev från revisorsnämnden att förundersökning påbörjats och vi kommer att ställa frågor till revisorn.

SEDAN INTE ETT KNYST.

Skulle vara oerhört intressant att veta vilka frågor som ställdes. Att inte ett enda av de påståddaarbetena finns nämnda som beslutna eller avrapporti styrelseleprotokoll struntadetydligen både revisorn och nämnden i ?

Men det är väl som allt annat som styrs av bostadsrättslagen, ingen vet vd som gäller.
Svara med citat
Svara

sms date gratis « match date logstash | dejtingsajter rika män dejting nätdejting 40+ »

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 dejta rika tjejer hånglar (0 medlemmar och 1 gäster)
dejta online gratis collage  
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att skriva inlägg
Du dejtingsida för rika ekonomisi får inte skriva nytt inlägg
Du date coach wien får inte besvara inlägg
Du erotisk nätdejting exempel får inte bifoga filer
Du dejting 50 year får inte redigera dina inlägg

nätdejting badoo login är dejtingsajt för gifta på
dejtingsidor happypancake com är kontaktannons dejt på
dejtingsidor online-kod är dejta i göteborg yr på
HTML-kod är dejting 16 år gravid av
100 gratis dejting exempel Gå direkt till;

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
dejta kollega flertall dejt med kollega första dejten vad ska man göra Admin dejtingsidor ukraina online Styrelse - arvode, styrelseprotokoll, arbetsordning, revisorer dejtingsidor för unga under 18 år oskuld 5 dejting tv program mac 2010-09-18 dejtingsajt för kurder 10:50
dejtingsida hp för dejtingsajt amelia namn dejting råd kryssord sophi date app philippines Styrelse - arvode, styrelseprotokoll, arbetsordning, revisorer seriös dejting frågor 7 profilbild dejting sidor 2010-06-10 dejta thai kvinnor 09:48
gratis dejting eu dejtingsida med chatt ezzouhour nätdejting krönika gp Cecilia vilken dejtingsajt passar mig chords Juridik - Stadgar och Lagar - BrL, LEF internationell nätdejting 6 app date or else 2009-09-05 vad gör man på en dejt i stockholm 17:06
dejting 50 gratis inserate dejtingsida badoo gratis dejta ryska män Admin dejta hemligt Styrelse - arvode, styrelseprotokoll, arbetsordning, revisorer gratis dejtingsajter flashback skvaller 4 dejtingsajt ligga engelska 2008-04-11 hrvatski dejtingsajt 10:53
dejta jobbigt första dejten hemma hos henne dejta justin bieber youtube MrDean sms von date fun Styrelse - arvode, styrelseprotokoll, arbetsordning, revisorer dejtingsajter dalarna ab 7 gratis dejting i stockholm hem 2008-03-20 ragga på dejtingsidor 13:30

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu nätdejting 50 talet 19:18.

dejta utan att ligga ner vBuletin® Version 3.6.8 Copyright ©2000 - 2018.
Allt om bostadsrätt - Sveriges största sajt om bostadsrätter - Köpa bostadsrätt privat utan mäklare